wtorek, 16 października 2018

odbiory

Powiem Ci, że nawet wymyślenie jak chcesz mieć urządzoną kuchnię i łazienkę ma ogromne znaczenie. U mnie pewne rzeczy, które uważam za bardzo potrzebne są już niemożliwe do zrobienia. Powód ? – nieodpowiedni kształt pomieszczeń i zbyt małe pomieszczenie kuchni. Gdy mój dom stanął odkryłam, że o łazienkach, kuchni, sypialniach, a nawet wiatrołapie i garażu trzeba było myśleć zanim zaczął powstawać projekt. Rozumiem przez myślenie, wyobrażenie sobie potrzeb i ustawienia sprzętów.Niestety braki czasu nie pozwoliły mi prowadzić dziennik na bieżąco. Płyta fundament jest troszkę wzorowana na Lagalet, taki mój eksperyment własnego wykonania i projektu pod dyktando. Dom jest do stropu z bali drewnianych średnicy min. 32cm nie ocieplany ani od zewnątrz ani od wewnątrz a drewno ma minimalną pojemność cieplną wiec mam nadzieję te 16m3 betonu wykorzystać jako akumulator. Płyta grubości 20cm zbrojona dołem i górą z zatopionym pex-em jak widać na fotkach. Płyta wylana w wannie ze styropianu twardego gr. 2x10cm klejonego na mijankę, całość na podbudowie z tłucznia. Cenowo przy własnym wykonaniu wychodzi porównywalnie do fundamentu i chudziaka a może nawet taniej, sporo mniej prac ziemnych odchodzi lanie chudziaka i posadzek.przyjdzie taki czas że im więcej będziesz czytać tym mniej będziesz wiedział. wspomnisz kiedyś moje słowa. z planowaniem jak chcesz aby wyglądały wnętrza to bardzo dobra rada. samo powiedzenie że chce się mieć domek o określonej powierzchni jest na razie błędnym założeniem bo co zrobisz jak okaże się że z waszych chęci wyjdzie domek 160m2? nie zbudujesz domu? ja też kiedyś planowałem domek z poddaszem do 120m2 ale to była zła decyzja. po pierwsze wszystko za małe niż bym chciał po drugie pod względem energooszczędności i pasywności najlepiej się spisują domu piętrowe z pełnymi kondygnacjami i dużymi oknami od południa. dom piętrowy powinien być tańszy udrażnianie rur kanalizacyjnych od parterowego. pewnie wielu którzy mieszkają w parterówkach się nie zgodzą (barth może się nie zgodzić bo w Jego przypadku ocieplając od środka wyjdzie taniej ale tylko w Jego konkretnym przypadku) ale taka jest prawda. tu trzeba zwrócić uwagę na to że przykładowo jak założy się że przegrody mają mieć współczynnik U=0,1W/m2 to dla tych założeń dom parterowy będzie przykładowo 3l a piętrowy z tymi parametrami będzie 2l. nie chodzi o to czy te parametry dobre podałem ale o różnice która będzie. więc aby w tym przypadku dom parterowy był 2l będzie musiał mieć przykładowo więcej izolacji. wniosek taki że jak będziesz chciał mieć domek o konkretnym zapotrzebowaniu przykładowo 20kWh/m2 to taniej i łatwiej go będzie zbudować jako piętrowy niż parterowy. może się też okazać przykładowo że lepiej zaprojektowany domek 160m2 będzie tańszy w budowie i utrzymaniu niż gorzej przemyślany 140m2. więc na razie znajdź projekt który Ci się podoba i według Ciebie jest najlepszy i spróbuj go ulepszyć do perfekcyjnej dla siebie formy. jak zmian będzie więcej i do adaptacji się nie nada to na jego podstawie zrobisz obie projekt indywidualny. ja tak zrobiłem i teraz mam swój idealny projekt A co do do to mam zamiar postawić kominek ceramiczny z odbiornikiem troszkę zmodyfikowany pomysł urządzenia Bogusława. Oczywiście z pytaniami nie ma problemu jak coś to pytaj.Koszt wykonania płyty to ok 17tys – są to koszty materiałów powierzchnia 63m2 płyta 20 cm zbrojona górą i dołem na 20 cm styropianu twardego robocizna własna. ...mieszkamy już ponad rok, od maja ubiegłego roku oczywiście nie wszystko skończone było. Płytę uruchomię dopiero w tym roku w tym nie było http://naprawa-kanalizacji.pl takiej potrzeby ogrzewaliśmy kozą na ekogroszek, poszło tego 1400kg na całą zimę woda grzana prądem. Płyta sprawdza się nawet bez jej grzania, temperatura płyty w czasie zimy nie spadła poniżej 17 st. Przy temp zewnętrznej -18 i 12 godzinach od zakończenia palenia temp wewnątrz spada do ok +16 st, przy zewnętrznej około zera po 2 dobach nieobecności w domu jest jeszcze +15 a żona potrafiła kozą podnieść temp do + 29 st i to musiałem interweniować Płytę mogę polecić już na dzień dzisiejszy oczywiście taką izolowaną od gruntu.” ...praktycznie oprócz ścian z bali reszta budowy jest mojego wykonania i niestety brak czasu na zaglądanie. Jeśli jesteś zainteresowana nadal informacjami służę swoją wiedzą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz