wtorek, 16 października 2018

domek

Zdaję sobie sprawę, że parterówka ma swoje plusy, jednak użytkowe poddasze to dla mnie mała powierzchnia zabudowy i perfekcyjne oddzielenie tzw. czesci dziennej i nocnej (dla mnie istotne). W sumie skosy też mnie nie kręcą najlepsze by były dla mnie dwie pełne kondygnacje, ale to za drogo (szczególnie, że moja gmina dachu min. 35 stopni nie przepuści). Co do łazienek to dla mnie kwestia komfortu i nie ma znaczenia ile kondygnacji i tak będą dwie. pozwolenia wszystkie otrzymałem i mam zamiar startować w przyszłym roku, co ciekawe to też*miałem te dylematy, ale myślę*że mój projekt z155 kilka wątpliwości rozwiązuje - nie ma skosów gdzie przy moich prawie 200cm to katorga, głowiłem się*też*nad wszystkim i po przeczytaniu ogromnej ilości stron tego , po wielu http://przylacza.com.pl rozmowach z różnymi ludźmi i tymi co doradzą i tymi co chcą za wszelką cenę sprzedać swoje rozwiązania mam już*jakiś punkt odniesienia. Myślę*że jak tylko ruszę*może mój blog zainteresuje ludzi, ja wybrałem Keramzyt - teraz wynajmuje mieszkanie i nie stać mnie na budowę*roczną domu, wyczytałem wiele plusów i myślę*że prefabrykaty to jest to, zwłaszcza że pracując nie jestem w stanie non stop pilnować*budowy. Ocieplenie jak tu już*pisano 25-30cm, ogrzewanie to był temat który jeszcze rozpatruje, na pewno odpuściłem sobie pompę ciepła gruntową, patrząc na koszt inwestycji, czas zwrotu, jakąś tam awaryjność, spadek cen ogólny pomp i rozwój tych powietrznych uznałem że do domu prawie pasywnego (oscyluje między nf15 a nf40) wystarczy taka pompa 3-5KW. Na razie na 1 miejscu stoi PANASONIC AQUAREA WH-UD05EE5-A (ale czytam jeszcze o niej i szukam opinii) Także myślałem o kablach grzewczych lub matach, jednak po analizach typu fotowoltanika i moc jaką*mogę*uzyskać z takiej mikro instalacji lepiej wejść w pompę*ciepła - zawszę*będę*miał*już taką*infrastrukturę*w domu że pod nią*wszystko podłączę - a wiemy że co chwila coś wymyślają - jakieś*nowe ogniwa baterii mają się*pojawić w 2015-2016 roku (śledzę*przemysł motoryzacyjny i już się*podniecają) panele FV także...więc pompę*w razie co po 5 latach łatwiej mi będzie zmienić kosztującą 20tyś niż taką za którą wydałem 50... Ale to wszystko są jeszcze jakieś*tam moje przemyślenia pana henia aaa bym zapomniał o kominku - audytor nam go odradza (może na projekcie do dofinansowania go nie będzie) ale chcemy taki najmniejszej mocy z zamkniętą komorą - właśnie gdyby coś się*zepsuło, nie było prądu, czy dla klimatu - całe życie marzyłem o chatce z kominkiem Ale masz racje, w parterówce będzie łatwiej zapewnić energooszczędność i ogólnie poprowadzić instalacje i to mnie nęci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz